colourfulcitykoor.reismee.nl

Yogyakarta

Weer vroeg opgestaan voor de busreis naar Yogyakarta. Het 'CCK-virus' waart rond. Er zijn veel mensen ziek, zwak en misselijk! Meestal duurt het gelukkig maar een dag. Met de bus af en toe een extra stop inlassen en dan maar weer verder. In Yogyakarta hebben de koorleden zich in de drukke hoofdstraat rond laten rijden in een Betjak. Al zingend reed men door de straat. De mensen vonden het prachtig, veel applaus en veel foto's. Vandaag 7 juli repetitie met het koor en het symfonieorkest van de Negeri universteit in Yogyakarta. Weer totaal iets anders maar wat mooi!!! Vanavond om 18.00 uur krijgen alle koorleden een diner aangeboden door de Negeri universiteit. Nieuwe foto's op het blog gaat iets langer duren want de computer is hier heel erg traag.

Baturraden

Baturraden, waar een heerlijke temperatuur heerst, ligt in een prachtige omgeving. Ook hier weer de mogelijkheid om deel te nemen aan excursies(zie foto's). Er zaten ook heel wat mensen aan het zwembad die de Indonesie medley gingen oefenen. Deze medley gaan we zingen in Yogyakarta. 's Avonds een optreden in de kampung Kemutug van Baturraden. In deze kampung staat een school die door Stichting Tileng (www.tileng.nl) is opgezet en wordt betaald. Op dit monment zitten er 243 kinderen op school. Wouter Muller die met zijn band met ons meereist is ambassadeur van Tileng. Het leek wel of het hele dorp was uitgelopen! We kregen weer een warm onthaal. De tafels en stoelen mooi aangekleed, een groot podium en een heerlijk buffet. Optredens van de bewoners met zang en dans en daarna het koor. Het was een gezellig en ongedwongen optreden met medewerking van alle aanwezige kinderen, die de Indonesische liedjes uit volle borst meezongen. Na een gezellige avond weer terug naar het hotel.

In de bus naar Baturraden

Na onze rustdag die toch niet voor iedereen een rustdag was (zie foto's) zijn we weer vroeg opgestaan. Om 8 uur op weg naar Baturraden. Een prachtige busreis die 10 uur duurde. In de bus leek het of er een mooie film draaide, prachtige natuur, het gewone leven op straat. Op de weg leek het soms wel een horrorfilm. Complimenten aan de chauffeurs van onze drie bussen, die ons veilig in Baturaden hebben gebracht. De hele groep ging 's avonds op pad naar het Baturraden Adventure Forest. Over donkere paden, met gevaar voor eigen leven,kwamen we boven aan waar ons een warm welkom wachtte, met kampvuur en muziek. Na een heerlijke Indische maaltijd werd er nog gedanst en gezongen.de maan verlichtte het donkere pad terug naar de busjes. Moe maar voldaan kwam iedereen weer terug bij het hotel.

Optreden in de Esu Unggul Universiteit in Jakarta

Mochten jullie thuis allemaal denken dat wij hier heerlijk aan het vakantie vieren zijn dan valt dat toch wel tegen! Maandagmorgen om 6 uur opgestaan om op tijd op de Esu Unggul Universiteit te zijn, waar ons derde optreden plaats vond. De universiteit heeft ons bezoek aangegrepen om een project op te zetten rondom ons motto: Cry for humanity. Er zijn prachtige foto's gemaakt rondom het thema. Deze konden we allemaal bezichtigen in de zaal waar de optredens plaats vonden. De studenten drama vertolkten het thema ook op verschillende manieren. Indrukwekkend. Na het optreden van het Esu Unggul koor met prachtige Indonesische liedjes was het de beurt aan het CCK. We kwamen op met het Molukse lied Wolan e De studenten vonden het een mooi ' Nederlands ' lied. Zou dat aan onze uitspraak  gelegen hebben!?!Wederom vele enthousiaste reacties op ons optreden.

Het CCK nam uit Nederland laptops, usb-sticks, telefoons engelse boekjes en schriften e.d. mee voor The happy English. De Esu Unggul Universiteit ondersteunt dit project. Kinderen die onder de bruggen in Jakarta leven krijgen de gelegenheid Engele les te volgen. Het CCK zorgt ervoor dat deze kinderen in ieder geval weer een jaar lang deze lessen kunnen blijven volgen.

Na dit alles overhandigd te hebben zongen we samen met de kinderen van Happy English nog een liedje. Als laatste een gezamenlijk optreden van het Esu Unggul koor met het Colourful City Koor. Prachtig !

Na afloop kregen alle koorleden een prachtige wajang pop, de foto's van het project 'Cry for humanity' waren ook voor het koor. En alsof dat nog niet genoeg was kregen we nog een heerlijke lunch aangeboden.

Tijd om afscheid te nemen van Jakarta. De bus wachtte op ons. Een prachtige rit van Jakarta naar Bandung volgde. Morgen, dinsdag, RUSTDAG!

Optreden in de Willemskerk voor de Warga Negara's

Vanmorgen vroeg opgestaan om op tijd in de Willemskerk te zijn. Om tien uur hebben we de dienst bijgewoond. Meteen daarna een klein concert voor de Warga Negara's. Wouter Muller schreef liedjes voor de Warga Negara's. Deze liedjes die Wouter onder begeleiding van de band samen met het koor zong, raakten het publiek recht in het hart. We weten nu waarvoor we hier zijn. Het was erg emotioneel voor zowel het publiek als het koor en muzikanten. Foto's en filmpje zeggen in dit geval meer dan woorden.

's Middags zijn we naar de universiteit van Jakarta gereden om te repeteren in voorbereiding op ons optreden van morgen. We hebben daar een gezellige middag doorgebracht. Het koor van de universiteit gaat morgen met ons optreden en vanmiddag hebben we samen geoefend. Het gaat een mooi optreden worden. Je hoort het morgen.

Optreden in Erasmus Huis

Zaterdagmiddag zijn we naar het Erasmus Huis (Nederlandse ambassade) gereden voor een repetitie. Een prachtige muziekzaal waar Piet (van de ambassade)en zijn helpers druk met het geluid en licht in de weer waren om ons 's avonds op ons best op het podium te laten staan. Dat is ze gelukt en we hebben daar een prachtig concert gegeven. Alleen erg jammer dat de ambassade niet veel had gedaan aan public relations. Dan was de zaal vast beter gevuld geweest.De mensen die er waren hebben in ieder geval enorm genoten.

Arrived

Na een voorspoedige vlucht zijn we in Jakarta aangekomen, waar we met eigen bussen werden opgehaald. We konden nog niet in het hotel dus kregen we meteen een rondrit door Jakarta. Bij het hotel aangekomen werden we hartelijk welkom geheten. Om 19.00 uur worden we verwacht bij het diner aangeboden door Merapi Tour & Travel uit Overasselt.

Kijk bij de video's voor een impressie.

Laatste repetitie voor Indonesië

Vandaag onze laatste repetitie gehad. We hebben hard gewerkt samen met Wouter Muller en Nyong Manuputti. We zijn klaar voor de grote reis. Iedereen is al druk bezig met de voorbereidingen. Stapeltjes maken, wat gaat er mee naar Indonesië en wat niet! Het is duidelijk. We hebben er allemaal zin in. Ook dit slechte weer doet ons natuurlijk verlangen naar het warme Indonesië.
Onze dirigent gaat ons vooruit. Koninging Elisabeth van Groot Britannië reist ook nooit met haar familie in hetzelfde vliegtuig. Zo reist ook onzedirigent niet samen met zijn koor naar Indonesië!
Hij vertrekt morgenvroeg naar Jakarta en gaat daar al wat voorbereidingen treffen. Vrijdag zal hij ons komen ophalen op het vliegveld van Jakarta.