colourfulcitykoor.reismee.nl

Optreden in de Willemskerk voor de Warga Negara's

Vanmorgen vroeg opgestaan om op tijd in de Willemskerk te zijn. Om tien uur hebben we de dienst bijgewoond. Meteen daarna een klein concert voor de Warga Negara's. Wouter Muller schreef liedjes voor de Warga Negara's. Deze liedjes die Wouter onder begeleiding van de band samen met het koor zong, raakten het publiek recht in het hart. We weten nu waarvoor we hier zijn. Het was erg emotioneel voor zowel het publiek als het koor en muzikanten. Foto's en filmpje zeggen in dit geval meer dan woorden.

's Middags zijn we naar de universiteit van Jakarta gereden om te repeteren in voorbereiding op ons optreden van morgen. We hebben daar een gezellige middag doorgebracht. Het koor van de universiteit gaat morgen met ons optreden en vanmiddag hebben we samen geoefend. Het gaat een mooi optreden worden. Je hoort het morgen.

helma

met enige weemoed kijk ik naar de prachtige filmpjes en foto's en lees de verslagen.
zo ben ik er toch een beetje bij, 't is weer ontroerend mooi..
wat een mooi optreden in de kerk.
wens jullie nog alle succes en voor wie wil een kus en voor ben een extra dikke kus

Muherman

Jullie zijn een fantastisch koor. Uit volle borst en helemaal uit het hoofd brengen jullie je inspirerende muziek aan ons in Jakarta. Jullie zongen niet alleen maar in het indonesisch maar ook in verschillende 'exotische' talen Het was indrukwekkend, erg ontroerend en letterlijk ook adembenemend om jullie volledige inzet te zien voor jullie landgenoten in Indonesie.

Josta

Inspirerend, indrukwekkend en ontroerend ! De eenvoud zelve, but soooo powerful ! Jullie hebben het bewezen wat jullie zongen : 'al houdt het leven ons apart, niet uit het oog, niet uit het hart'. Er blijft een plaats in mijn hart open voor het hele Colourful City Koor ! Houd goede moed, jullie inzet is "luar biasa".

Muherman en Lisa Harun

Dan gebeurde er iets wat ongehoord was in welke kerk dan ook in Indonesie. In de deftige en historische Willemskerk te Jakarta werd na de dienst de aanwezigen verwezen om de kerk te verlaten via een van de grote kerkdeuren.
Ietwat ongelovig en erg teleurgesteld keken we elkaar aan. Het nederlandse koor had immers maar net een lied gezongen?
Men verkropte het niet om niet nog meer van het magnifieke koor dat helemaal uit Nederland was gekomen, te horen.
Na kort beraad, mocht dan eindelijk het koor verder optreden.
Gelukkig maar en wat een verademing! En wat gaf het koor daarna met de onvermoeibare Wout Muller en de energieke,capabele dirigent wederom onvergetelijke presentaties. En, het koor bleef door zingen. John de dirigent nodigde zelfs de twee andere lokale koren (ouden van dagen) uit om mee te zingen. Men zong onze nationale/lokale liederen allemaal uit het hoofd! Geweldig ging dat. Tot aan het "bittere" einde, toen een aantal gemeenteleden (deftige dames) het niet konden nalaten om naar voren te komen en daar met elkaar een volksdansje uitvoerden tot groot vermaak en plezier van alle aanwezigen. Roerend afscheid moest worden genomen. Wij zelf hadden geen woorden genoeg maar konden ook geen woorden uiten wegens de ontroering die ons telkens weer overviel.

Vaya Con Dios.

m.hensen@roc-nijmegen.nl

Kun je heimwee hebben naar een land waar je niet vandaan komt?

Zing duizend sterren van de hemel en geniet met volle teugen.

Geert en Jolanda

speciaal voor Theo en Thea weijers, Theo van harte met je verjaardag .Veel plezier op deze speciale reis!!!
Theo is Thea er ook bij ,heb ze nog niet op de foto gezien.Grapje!!!! veel groetjes uit Grave van de buurtjes.
We blijven jullie volgen. Groetjes Geert en Jolanda

Muherman (mede namens Lisa Harun)

Beste koorleden, Wout en John CCK dirigent,
Een van de meest populairste afscheidsliedjes in Indonesia heet KEMESRAAN ('innige verbondenheid'). Ten afscheid kunt u de aanwezigen vragen dit lied voor u te zingen. Meeste jongelui kennen het lied uit het hoofd.
Lyriek en muziek kunt u via de internet vinden. Het zou fantastisch zijn als u ook dit lied alsnog ten gehore kan brengen. Echt hartroerend!!

Karin Kuiper

beste m.hensen van het roc
Zeer zeker kun je heimwee hebben naar een land waar je niet vandaan komt. Sterker nog: je kunt je zee thuis voelen en verbonden in en -met een land waar je niet vandaan komt en je alsmaar afvragen, waar dat in zit, hoe dat komt???? Dat merk ik steeds weer als ik zing in het CCK.