colourfulcitykoor.reismee.nl

Feestelijke afsluiting van onze Indonesie tour

Het zit erop! Wat hebben we veel gedaan. Wat een organisatie was deze hele tour. Petje af voor iedereen die dit mogelijk gemaakt heeft. Alles is prima verlopen. John bedankt, Coco bedankt, Wouter en band bedankt en Jan van Merapi bedankt en natuurlijk het koor niet te vergeten. Maar zeer zeker ook de aanhang. Er heeft zich een nieuw koor gevormd, het 'aanhang koor'! Op onze gezellige afscheidsavond waar veel leuke liedjes gezongen werden, bleek dat er veel talent schuilt onder de deelnemers. Ben leidde als ceremonielmeester de avond en deed dat uItstekend. Op velerlei verzoek hierbij de tekst van het lied van het aanhangkoor. De tekst is van Jan van Maasakkers op de wijs van Cis Verdonk, lied van Gerard van Maasakkers. Ik zal oe us wa gaan zingen Het ga over 'n koor Die gingen samen op tournee En heel veel aanhang die ging mee De reis die was soms slopend Het schema soms wat krap De coco was fantastisch Sprak tot ons via de flap Het kwam op het blog En soms zelfs op de tv Tussen warme tranen door Zongen alle Indo's mee En verlieten we 't hotel Later vond het personeel Lege strippen imodium Het werd ons wat teveel We hoorden heel veel toespraken En tussendoor een lied Helaas was Tilleke eens ziek En daarom speechte ze toen niet Maar Nico nam het over Sprak elke Bobo toe De president, de vice president, de rector, de conrector.... Voor iedereen een wooden shoe (van keramiek) Het kwam op het blog etc.... John met z'n felle ogen Hield heel het koor in toom En met een typisch handgebaar Bracht hij iedereen op stoom Hij speelt op de viool hartverscheurend melancholiek Maar zelfs deze kleine reus werd enk'le dagen ziek Wouter louter emotie met 'n stem als een trompet En samen met Frank, Anton en Njong Jongens wat swingde het! Het kwam op het blog.... En Jan ook niet vergeten Regelt alles met een lach En wat w'ook vroegen het lijkt verdomd wel Of hij ons graag mag En koor: bedankt voor alles Jullie zingen heerlijk door Maar onthoudt toch zeker een ding goed, Zonder aanhang geen koor. Met ons reisde mee twee 'groopies' uit Oldenzaal. Paul en Riny Amweg. Paul droeg op de feestavond het volgende gedicht voor: Donderdag 28 juni Schiphol, daar begon de reis Op weg naar het Indo-Paradijs Ruim80 mensen en de stemming zat er al aardig in Lachende gezichten, eenieder had het naar de zin En daar stonden wij... Mijn vrouw Riny en ik tussen allemaal onbekenden Maar dat duurde niet lang, voordat we elkaar kenden Opgenomen worden in een gevormde groep in zo'n korte tijd Het heeft ons bijzonder verblijd! En toen Jakarta, na een lange vlucht Een stinkende stad van brommers en leven onder de brug Er ging iets door me heen , want dit is de stad waar ik mijn eerste levenslicht mocht zien Als mijn ouders ook hier hadden moeten blijven was ik dan ook zo opgegroeid misschien? Dan het optreden van het koor, het Erasmus Huis en vooral in de Wilemskerk Daar zagen en hoorden we het koor weer aan het echte werk De zielen van de 'oudjes' werden binnenste buiten gekeerd Tranen vloeiden rijkelijk zo ge- emotioneerd Dirigent, muzikanten en koor lieten zich niet kennen En waren door geen Pastoor, Dominee of andere geestelijke te remmen Ik kan me jullie Voorstellen en voel wat jullie bedoelen Dat is naast die lachende gezichtjes dat jullie, als je zo doet, nog steeds die kleine handjes voelen Richting Bandung en weer een stad met herinneringen Mede door op de universiteit te zingen Na een kort verblijf van twee dagen in hotel Preanger Duurde het in de Rosenda in Baturraden ook niet langer Maar na Baturraden, ongeveer een week Raakten velemagen van streek Er werd nergens anders meer over gesproken Alsof het in de volledige groep begon te spoken Bezette toiletten of wc-papier overbodig Want hier hadden we echt de 'botol tjeblok' weer nodig Maar het werd toen heel spontaan Met het straaltje van de pot gedaan 6 t/m 8 juli Drie dagen Yogyakarta, het Plaza hotel De buitengewone betjak actie op de Malioboro met het hele stel Maar toen...kwam de fantastische show Kinderen, orkesten, de band en koor, een ieder steeg naar een onbereikbaar niveau Dit was universitair En met deze woorden ga ik zeker niet te ver Maar ook dat veranderde in vergane glorie Want verder ging de Merapi story Het volgende op deze reis voerde ons naar een waar paleis De Kereta Api, de comfortabele trein bracht ons naar het Oranje hotel of Majapahit En dan weet je niet wat je ziet De tuinen, de galerijen, kranen van goud, drie-delige appartementen zou blijken Want als er daar iemand op de pot zit kun je er zelfs van buitenaf naar kijken Wat een succes de Kumpulan Maar wat wil je dan? Niet te geloven! Door jullie optreden kwam hun verleden weer naar boven Echt waar mensen, dat wat jullie hebben gegeven Bezorgde deze mensen de dag van hun leven: Het merg werd uit hun botten gezogen Het vocht vloeide uit hun zielen De liefde straalde uit hun harten Mensen dit is ongelogen: Want misschien onbedoeld.... Ik heb het ZELF gevoeld!! Van Surabaya naar Bali, naar hotel Sanur Beach En na een verblijf in een paleis is dat net als van een auto naar een fiets Maar absoluut geen klagen Of alleen nog steeds over onze magen Met lui liggend op het strand Hebben we dat ook weer vlug in eigen hand Dan nog een laatste optreden, in weer een universiteit, van het koor En opnieuw een optimaal gehoor Zonder het te merken zijn we bezig aan de laatste dagen Nog even vlug een duikje wagen Inkopen doen voor thuis En dan morgen voor velen na deze gezellige avond naar huis Ere wie ere toekomt, coco, reisorganisatie correct geregeld en spontaan Bedankt...klasse dit had een ander niet beter gedaan Lieve mensen mede namens Riny een laatste klank Dat we deel uit mochten maken van julli groep, daarvoor dank We hebben weer ruim 80 'nieuwe' mensen ontmoet Het heeft voldaan aan onze verwachtingen, het deed ons goed Het Colourful City Koor zullen we nog vaak en veel gaan horen Want het blijft klinken, als muziek in onze oren Ik zeg het zacht...ook onze missies zijn volbracht Bedankt en tot ziens lieve allemaal Jullie uit Nijmegen of de buurt, wij Riny en Paul uit Oldenzaal

Maud en Henny Duykers

Wij delen al deze loftuigingen met heel ons hart.
Bravo aan allen die er aan hebben medegewerkt en last but not least ook het thuisfront Gauw tot ziens en horens.
Ouders van Victorien en Ton

inez en cor ter braak-duijkers

Dank aan allen voor jullie reissite.Wij als thuisblijvers
hebben het enorm op prijs gesteld om samen met jullie de ervaringen te mogen delen.

hartelijke groeten van Inez en Cor ter Braak-Duijkers.

Corrie Wijers

Ik heb door jullie een beetje mogen meegenieten van jullie tour en vakantie. Elke dag een verhaal, foto's en video,.. het was écht geweldig!!!En voor nu..een goede thuisreis voor allemaal met heeeeeel veel mooie herinneringen.

Jeanne

Ha Viccie! Wat heerlijk dat jullie zo'n fantastische reis hebben. Leuk de reissite en veel plezier met het vervolg.